4400 Nyíregyháza, Sarkantyú u. 41.
Menü

Elavult módszerek a nyelvoktatásban

 A nyelvoktatásban a legönzőbb módon érvelnek, küzdenek a hagyományos formák mellett és az új, rendkívül korszerű és többszörösen hatékony módszerek mintegy „elfogadásként, elismerésként” maximum alternatív minősítést kapnak.

De Te magadnak higgy és próbáld ki ezeket is, mielőtt belevágsz.

A számítógépes oktatás fő célja, hogy segítsen a diákoknak lépést tartani a világ gyors fejlődésével. A vetítő eszközökkel, képekkel, filmekkel tehetjük érdekesebbé óráinkat. Fólián az általunk nyomtatott ábrákat mutathatjuk meg a tanulóinknak. Ettől korszerűbb a diafilm vetítése, ami kis képekből áll össze, és sokkal színesebb, összetettebb. A mai világban már ezek az eszközök igen háttérbe szorulnak, a videó és a számítógép váltotta fel őket. Velük már komolyabb elkészítésű filmeket is nézhetünk, ami egyértelműen segíti a diákokat abban, hogy könnyebben sajátítsák el a megtanulandó anyagot, hiszen a vizuális érzékelés sokkal hatékonyabb, mint csak a hallott anyag értelmezése.

Léteznek még speciális eszközök, amiket különböző tantárgyaknál alkalmazhatunk. Ide tartoznak a különböző számítógépes szimulációs programok. Például, létezik egy olyan számítógépes program, amiben különböző vegyszereket keverhetünk össze, és láthatjuk, hogy mi történik. Vannak olyan anyagok, amik keverednek, vannak, amik nem, sőt olyanok is, amik felrobbannak egymás hatására. Ez által a program által igen jól megtanulható a különböző vegyszerek közötti reakció. Vagy például egy másik program segítségével bemutathatjuk a víz körforgását a természetben.

Ma a legtöbbet használt eszközök az interaktív tábla és a multimédia, valamint az internet. A számítógéppel való oktatás látványosabb és érdekesebb, mint a hagyományos módszerek, hiszen láthatjuk, érezhetjük, hallhatjuk, amit el kell sajátítanunk; nem csak egyszerűen frontálisan van ránk zúdítva.

Gyorsabb is olyan értelemben, hogy rövidebb idő alatt érthetik meg a diákok az előadott anyagot, ha szemléltetőeszközt is használunk. A fentebb említett szimulációk alkalmazásának segítségével pedig olyan dolgokat is megmutathatunk a gyerekeknek, amiket normális körülmények között sohasem láthatnának. Ez lenyűgözi őket, érdeklődnek iránta és könnyebben megtanulják az anyagot. Ez bizonyos fajta manipuláció, de pozitív hatású, ezért nem elítélendő.

Ha ez így van általában az oktatásnál, akkor ugye nem lehet másképp a nyelvoktatásnál sem?

Mind ezek ellenére a nyelvoktatásban a legönzőbb módon érvelnek,  küzdenek a hagyományos formák mellett és az új, rendkívül korszerű és többszörösen hatékony módszerek mintegy „elfogadásként, elismerésként” maximum alternatív minősítést kapnak. Csak gondolj bele, talán még a Te gondolkozásodra is igaz ez?

De miért is?

Ha gondolataidban a választás szabadságát már élvezed, akkor legalább gyere el hozzánk és próbáld ki a Brainturbo módszert!

Jelentkezz ingyenes próba-óránkra!